تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد برای افرادی که می‌خواهند در سن پیری سر حال و شاداب باشند راهکارهایی وجود دارد و شما می‌توانید بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای، این راهکارها را به کار ببندید. و تمام آنچه که لازم دارید تنها به دست آوردن کمی‌آگاهی و تکرار تمرینات ذهنی برای داشتن روزهایی شاداب در دوران پیری است.

دانشمندان در حال حاضر، مشغول یافتن بخش‌هایی از مغز هستند که مسئول با نشاط بودن و سر زندگی در دوران کهنسالی هستند. تا به الان، آن‌ها دریافته اند که گرایش به سمت افکار مثبت و چشم اندازهای خوش بینانه می‌تواند موجب کنترل بهتر احساسات و ثبات فردی شود و نهایتا در حالی که پا به سن می‌گذاریم ذهن خود را بهتر ترمیم کنیم. قسمتی از مغز ، وظیفه ی کنترل احساسات فردی را به عهده دارد و تاثیرات بدی را که استرس و افکار منفی بر روی پیری افراد می‌گذارد را به حداقل می‌رساند.

این که یاد بگیرید چگونه توجه و تمرکز خود را تحت کنترل خود بگیرید می‌تواند کمک کند تا دوره پیری خود را با لذت بیشتری سپری کنید. بدبینی و تمایل به جنبه‌های منفی زندگی با پیری زودرس و بی نشاطی، رابطه مستقیم دارد. در ادامه به سه نکته ای که به شما کمک می‌کند تا توان ذهنی خود را برای داشتن دوره پیری مملو از نشاط و سرزندگی تقویت کنید اشاره خواهیم کرد”

بر روی مسائل کوچک تمرکز کنید

سعی کنید هر از گاهی به جای تمرکز بر روی اولویت‌ها و مسائلی که برای حل کردن مدت زمان بیشتری را طلب می‌کنند، بیشتر بر روی مسائل کوچک تمرکز کنید. با این کار می‌توانید تاثیرات منفی استرس و تنش را کمی‌در درون خود تسکین دهید، و با این فاصله ایجاد شده، برای یافتن راه حل مسائل دشوار نیروی مجدد بگیرید و پاسخ‌های بهتر و موثر تری بیابید و علاوه براین، با این کار افکار خوش بینانه تری به سراغتان خواهد آمد.

واقع بین باشید

در مورد مسائلی که درگیرشان هستید یک ارزیابی واقع بینانه به عمل بیاورید و تمرکز خود را بر روی عوامل مثبتی که تحت کنترل دارید و می‌توانید ایجادش کنید قرار دهید نه عوامل منفی ای که از بیرون بر شما وارد می‌شود و تحت کنترل شما نیستند. عادت کنید که سریع در ذهن خود دلایلی را که می‌تواند ایده‌ها و فرضیات شما را به اثبات برساند و به شما اطمینان دهند راهی را که در پیش گرفته اید درست است لیست کنید تا از استرس خود بکاهید. اگر هم دلیل لازم را ندارید با حس کنجکاوی به پیش بروید نه با این فکر که شما مامورید تا حتما چیزی را به خود یا دیگران ثابت کنید و با این حس “التزام”، استرس را به درون خود راه ندهید.

نیمه پر لیوان را فراموش نکنید(خوش بین باشید)

همیشه سعی کنید در همه شرایط نگرشی مثبت داشته باشید. از خودتان بپرسید: آیا در این شرایطی که مطابق میلم نیست فایده ای هم برای من وجود دارد؟ به جای منتظر رخ دادن اتفاقی بودن و بعد در راستای آن اتفاق واکنشی نشان دادن، سعی کنید خودتان فعالانه عامل وقوع اتفاقی باشید و به این طریق کنترل شرایط را در دست خود داشته باشید. همچنین با این کار موجب تقویت خوش بینی خود می‌شوید و حس توانمندی و حس توانایی کنترل در درونتان تقویت می‌شود. سعی کنید کنشگر شما باشید نه اینکه صبر کنید تا اتفاقی به وقوع بپیوندد و سپس تصمیم بگیرید که حال باید چه واکنشی نشان داد.

 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه